Indtryk af IKKO OH1, del 1

Katie Melua "Just like heaven"

Et cover nummer af en sang med The Cure, som jeg synes er bedre end originalen.

Jeg er helt vil med hvor klart og rent alting lyder, man kan høre hvordan fingrene glider hen over stregene på bassen og guitaren, det er masser af textur og fylde i musikken, det er et meget stille nummer og det bliver ikke pustet op eller tilført ret meget, bare leveret smukt og enkelt, Katie Melua´s stemme kan være lidt svær at undgå sibilans på og det lykkes bare så godt at formidle hendes delikate vokal, man sidder helt og forsvinder ind i musikken, opdager dårligt nok at man er midtvejs i næste nummer..

Det gør ikke så meget for den næste sang har samme kvaliteter, så det er win win..

Yello "I love you"

Yello er gode til at lave musik, et af de få elektroniske bands jeg kender godt.

Det der er fedt ved den type musik er specielt den måde at bassen er lavet på, den er så dyyyb, og så skarp og fast og den præsenteres som en hammer på trommehinden, der er et enormt impact af bas her, den griser ikke resten af lyden til, det sker af og til med de sange at bassen bare blævrer ud over det hele, nope ikke her det er skarpt afgrænset og fuld af liv og kraft, det er ikke hvad jeg ville kalde en bastung hovedtelefon, der er en kraftig og stærk bas, men det er ikke mørkt at lytte til, for der er masser af liv og glæde i de andre frekvenser, igen er det klart og rent som trumfer indtrykket, de er lynhurtige også.. kan gå fra skrigende højt til ingenting på ingen tid, et tempo som kun BA kan..

Bassen er nok primært lavet af den dynamiske driver, men der er heller ingen slinger i valsen her..

Tracy Chapman "Baby can I hold you tonight ?"

Jeg er helt tosset med hendes stemme og i dette nummer er der også et rigtigt godt arrangement af musik, lidt mere kød på end resten af albummet.

Igen er det bare så klart og rent, ikke poleret som sådan bare uden skidt omkring musikken, der er en god fornemmelse af rum og spredning af musikken, der er ikke noget der trumfer andre ting og skubber dem i baggrunden, det er en smuk smuk sang og bliver leveret således smukt enkelt og uden dikkedarer..

Disse numre har været direkte fra min Shanlin M0, jeg vil nu skifte til min Myst porta dims med et langt og dårligt navn, fremragende R2R DAC med en fin forstærker.